I Kreds Fyn er du lige velkommen, uanset om du selv er berørt af en autismespektrumforstyrrelse, møder det i din nære omgangskreds, om du er fagperson eller blot interesserer dig for området.

Vi er 5 bestyrelsesmedlemmer + 2 suppleanter, vi har bestyrelsesmøder 4-6 gange om året.
Vi er bredt repræsenteret inden for autismespektret i bestyrelsen, da vi har en voksen med autisme, en ægtefælle og forældre til både piger, drenge, voksne.

Vi håber, at vi kan få aktiveret flere frivillige i foreningen, vi er desværre begrænset på nuværende tidspunkt, da vi har mange flere ideer og ønsker for foreningen, end vi har tid og ressourcer.
Vi vil derfor opfordre til, at har man den mindste mulighed for at kunne give en hånd med til eksempelvis de praktiske gøremål, være frivillig til vores cafemøder, opstart af støttegruppe til sommerhuset, arbejdsdag i sommerhuset, være repræsentant i DH, være bisidder mv., så er al ekstra hjælp meget velkommen.

Vi arbejder for at skabe bedst mulige forhold for børn, unge og voksne mennesker med autisme
Kreds Fyn afholder arrangementer for medlemmer og andre interesserede. Formålet med arrangementerne er at give større viden om autisme og at danne netværk mellem mennesker.
Det kan være foredrag med interessante emner. Det kan også være kursusdage, som klæder dig på til at møde de udfordringer, du oplever i hverdagen, med familien eller i arbejdslivet.
Vi afholder cafemøder, hvor det handler om at skabe netværk og inspiration mellem mennesker i samme situation.
Vi afholder ud af huset arrangementer, fx biograf- og zoo-ture.
Vi afholder autismemesse. Her kan du blandt andet møde leverandører af hjælpemidler, uddannelsesinstitutioner, bosteder, høre foredrag mv.
Vi arbejder lokalpolitisk igennem vores repræsentanter i Danske handicaporganisationer DH.

Vi søger aktuelt DH repræsentanter i følgende kommuner: Kerteminde, Nyborg og Langeland.

Kreds Fyn tilbyder bisidning til medlemmer. Bisidderen kan bistå kredsens medlemmer og deltage i møder hos en offentlig myndighed.
Kreds Fyn har et sommerhus, som alle medlemmer af Autismeforeningen har mulighed for at leje til billige penge året rundt. Huset er beliggende på den nordlige del af Langeland. Der er 111 m2 beboelse og 8+2 sovepladser.

Du er hjertelig velkomne til at ringe eller skrive, hvis du har spørgsmål til det at være frivillig i foreningen, har en problemstilling, forslag til arrangementer eller blot ris/ros.